Tech2 Scanner de diagnostic Pour GM/SAAB/OPEL/SUZUKI/ISUZU/Holden Avec TIS2000 Logiciel Paquet entier Dans Boîte en Carto

En stock. Histoire 609 vendu. Numéro d'article: No.SP23-1

Achat immédiat: 210.00
XTOOL X100 PAD3, soutenir le français
Autel MaxiCOM IM608, soutenir le français
Produits Xhorse 4% de réduction! (sauf offres spéciales)

Attention: il n'y a pas de bon service postal en France, en Martinique et en Guadeloupe, donc si le client souhaite passer commande, veuillez choisir "Livraison Premium"
SP23-1+SO01+SO22-D
Livraison:
Livraison Express ServiceDélai de livraison estimé: 3-5 jours de travail.Voir les détails »
Poids:
3.0KG
Paquet:
34cm*30cm*22cm     ( Pouce: 13.39*11.81*8.66 )
Résultats:
Retour de remboursement dans les 30 jours Vous n'aimez pas l'élément que vous avez commandé.Voir les détails»

Description du produit

Ensemble complet GM TECH2 Diagnostic Scanner support / SAAB / OPEL / SUZUKI / ISUZU / Holden, Sans couvercle, boîtier plus léger, plus facile à transmettre. y compris l'interface CANDI et le logiciel TIS2000.
Tech2 Diagnostic Scanner pour GM/SAAB/OPEL/SUZUKI/ISUZU/Holden avec TIS2000 Logiciel Paquet entier
 
Top 4 raisons pour acheter GM Tech2 Paquet entier:
 
1. Multi-langue: Anglais, Italien, Français, Portugais, Allemand, Espagnol, Coréen, Japonais, Thaï, Chinois
2. Mise à jour: via la carte de logiciel 32MB, quand il y a une version plus récente, vous pouvez simplement acheter une nouvelle carte pour mettre à jour
Tech2 pour la version du logiciel GM:
GM Anglais 32.007
SAAB Anglais 148
OPEL English 165 (Voitures d'assistance de 1997 à 2014)
Holden English 149 (Support Cars de 1999 à 2013)
SUZUKI Anglais 01.210.020
ISUZU English K ligne 11.53
Ligne CAN 107.021
3. Année de couverture du diagnostic: De 1992 à 2013, avec l'aide du logiciel Tis2000, il peut faire de la programmation pour les voitures avant l'année 2007
4. Paquet léger et facile à transporter.
 
Remarquer:

1. Il peut seulement soutenir des voitures de 12V, aucun camion
2. Un seul appareil a une carte de 32 Mo par défaut, si vous voulez faire plus de véhicules, veuillez acheter une carte mémoire supplémentaire de 32 Mo
3. Si vous voulez faire la fonction de programmation, vous devez acheter le logiciel TIS2000 avec la version de clé USB.

Tech2 Description:

Le Tech-2 est le même testeur que les techniciens GM utilisent pour diagnostiquer les véhicules GM. Le Vetronix Tech 2 est livré avec le logiciel Authentic GM et prend en charge le diagnostic embarqué sur tous les systèmes GM de 1992 à 2011.
Modèle de voiture pris en charge: GM / SAAB / OPEL / SUZUKI / ISUZU / HOLDEN

Tech2 Caractéristiques

1) Un logiciel GM authentique dans le Tech 2 Flash signifie le logiciel de diagnostic le plus complet disponible pour les véhicules GM récents.
2) Prise en charge des diagnostics embarqués sur tous les systèmes GM de 1992 à 2011.
3) Les modules matériels amovibles offrent une protection contre l'obsolescence de l'outil d'analyse.
4) Grand écran rétro-éclairé facile à lire.
5) Les ports RS232 et RS485 offrent la possibilité de connecter de futurs appareils à votre Tech 2 Flash.
6) Possibilité de capturer des DTC stockés, des images figées et des enregistrements d'échec pour une révision ultérieure.
7) Possibilité de voir l'état des tests de diagnostic du véhicule à mesure qu'ils fonctionnent.
8) Bi-directionnel Le logiciel authentique GM 1992-année actuelle fournira un contrôle bidirectionnel complet lors de l'exécution du diagnostic du groupe motopropulseur, du châssis et du corps.

Un changement d'industrie du protocole de l'OBD II vers le Controller Area Network (CAN) a commencé. Afin d'effectuer un diagnostic sur un véhicule qui utilise l'interface CAN; vous aurez besoin du Tech 2 Flash et d'un module d'interface de diagnostic CAN. Le module se connecte entre le câble de liaison de diagnostic Tech 2 Flashs et l'adaptateur OBD. Une fois le module connecté, il peut être utilisé sur toutes les applications de véhicules GM, même ceux qui utilisent d'autres plates-formes telles que OBD I et OBD II.
 
Tech2 Spécification:

1) Dimensions: 12
2) Microprocesseur: 32 bits, 16 MHz
3) Mémoire: 32 MB flash type II PCMCIA. Type III slot disponible pour l'expansion future.
4) Communications: port de communication RS232 intégré.
5) Écran: 3.8.8 monochrome rétro-éclairé avec une capacité graphique complète: 320,40 pixels. Affiche jusqu'à 9 paramètres de véhicule à la fois. Télécharger la brochure Tech2 (5.2 Mo)
 
Les véhicules suivants de GM utilisent l'interface CAN

05 Buick Allure (3,6 L)
05 Buick LaCrosse (3,6 L)
05 Buick Rainier (5,3 L)
04-05 Buick Rendezvous (3,6 L)
04-05 Cadillac CTS (3.6L)
04-05 Cadillac SRX (3.6L / 4.6L)
04-05 Cadillac XLR (4.6L)
05 Cadillac STS (3.6L / 4.6L)
05 Chevrolet Cobalt (2,2 L)
05 Chevrolet Corvette (6,0 L)
05 Chevrolet Equinox (3,4 L)
05 Chevrolet TrailBlazer (5,3 L)
05 Chevrolet SSR (6,0 L)
04 Chevrolet Malibu (Carrosserie / Châssis seulement)
05 Chevrolet Malibu (3.5L)
05 Envoyé GMC (5.3L)
05 Pontiac G6 (3.5L)
05 Pontiac GTO (6,0 L)
05 Pontiac Pursuit (2.2L)
 
Tech2 Paquet:

Tech-2 Flash testeur
Carte PCMCIA 32 Mo avec applications OEM GM
Module d'interface de diagnostic CAN (Candi) et téléchargement de la feuille d'instructions (199.2 ko)
Câble RS232 et manuel d'utilisation
Adaptateur RS232-DB9
Câble DLC, adaptateur DLC Loopback
Câble d'alimentation allume-cigare 12V
Adaptateur SAE 16/19
Adaptateur NAO 12/19
Câble d'alimentation de batterie
Étui de rangement
TIS 2000 CD

Difference between GM tech 2 serials and GM MDI:

tech2

FAQ:

Q: Est-ce que GM Tech2 peut lire le NIV?
A: Oui, ça peut faire.

Q: Est-ce que gm tech2 fait Hummer H3?
A: Oui, c'est le cas. GM Tech2 peut faire un diagnostic pour le modèle Hummer h3.

Q: gm tech2 peut-il réinitialiser les coussins gonflables pour Chev Tahoe 2007?
A: Oui, il peut réinitialiser l’airbag pour ce modèle.

Q: Est-ce que gm tech2 supporte Saturne?
A: Non, pas du tout.

Q: Est-ce que gm tech2 fonctionne avec Cadillac Escalade 2007?
R: La liste des voitures logicielles comprend le modèle Cadillac.

Q: Il peut effacer le code de défaut sur Saab 2005 1.9 TDi
A: Oui, ça peut faire ça

Q: Ce produit peut-il coder?
A: Oui, ça peut faire. Avec le logiciel TIS2000, il peut programmer les voitures GM avant 2007.

Q: Inclut-il une carte de 32 Mo ou dois-je acheter à nouveau so22-b?
R: l’élément sp23-b comprend une carte de 32 Mo, vous pouvez choisir le logiciel dont vous avez besoin et, si vous avez besoin de cartes supplémentaires de 32 Mo, vous pouvez acheter so22-b et choisir un autre logiciel dont vous avez besoin.

Q: GM Tech2 peut-il prendre en charge les modèles de voitures gmc, pontic et saturn?
A: OUI
 
Q: GM Tech2 peut-il envoyer des commandes aux différents modules et est-il en mesure d'effectuer des diagnostics sur un programmateur de climatisation?
En quelle année le scanner est-il efficace? Je possède une Cadillac DeVille 1997 et une Chevrolet Venture 2001.
R: Oui, vous pouvez utiliser GM TECH2 pour diagnostiquer le programmeur de la climatisation. Lorsqu'il est en communication, GM Tech2 peut envoyer des commandes aux modules.
 
Q: Peut-il coder les touches et programmer les unités de commande pour tous les Opel et Isuzu?
R: GM TECH 2 ne peut pas effectuer de codage de clé, mais peut diagnostiquer pour la plupart des Opel et Isuzu de 1992 à 2011.

Q: Est-ce que le Tech2 inclut le dongle?
R: Pour ce GM Tech2, aucun dongle n'est inclus par défaut.
Si vous avez besoin du dongle et que vous codez, vous pouvez acheter la clé USB du CD tis2000.
 
Q: Il peut fonctionner sur Windows7?
R: Non, cela ne peut fonctionner que sous Windows XP.
 
Q: Est-ce que cela supporte K-LINE?
A: Oui, c'est le cas
 
Q: Si cet élément peut programmer Opel, SAAB et Suzuki?
R: Non, il ne peut programmer que pour les voitures GM avant 2007; ne peut pas programmer pour Opel, SAAB et Suzuki.

Q: Le personnel GM Tech2 peut-il diagnostiquer le camion GMC - Sierra 1500 2005?
R: Vous souhaitez utiliser notre GM Tech2 pour diagnostiquer un camion, vous devez acheter un adaptateur de camion supplémentaire, car notre technologie GM est compatible avec le camion, mais uniquement fournie avec l'adaptateur de voiture.
Q: J'ai acheté un GM TECH II et le logiciel TIS2000 ne peut pas être installé et aucune identification, quel est le problème?
R: Si le logiciel TIS2000 que vous tentez d’installer est contenu dans le logiciel GM TECH2, il est alors inutile d’installer le logiciel TIS2000. Pour programmer l’unité de commande électronique, je vous conseille d’acheter un TIS2000 supplémentaire pour travailler avec GM tech2.
 
Q: Après avoir reçu GM TECH2, des erreurs se sont produites.
R: S'il s'agit d'un écran bleu, remplacez simplement la puce d'écran bleu. Si ce n’est pas le problème de l’écran bleu, veuillez nous envoyer le rapport d’auto-test pour vérifier où se situe le problème;
Vous ne savez pas comment utiliser l'autotest? Reportez-vous au manuel d'auto-test à "Assistance / service technique" GM TECH2.

Q: Un bouton GM TECH2 ne fonctionne pas, comment le réparer?
R: Si vous avez la nouvelle version de GM Tech2, il existe deux façons de résoudre le problème:
1) nous vous envoyons un nouveau bouton à remplacer;
2) s'il vous plaît renvoyer à réparer.
Si vous avez l'ancienne version de GM tech2 installée avec le logiciel le plus récent, le bouton ne fonctionnera peut-être pas.

Q: Lorsque j'utilise GM TECH2 pour la deuxième fois, l'outil commence à fumer et la tension de ma voiture passe de 14 V à 12 V, quel est le problème?
R: Veuillez suivre les étapes de fonctionnement correctes: avant le diagnostic, allumez le contact puis connectez le GM TECH2 à la voiture. Lorsque la voiture démarrera, vous feriez mieux de tester la tension, car pendant ce processus, une partie de la tension de la voiture atteindra jusqu’à 24 V ou plus, en particulier la voiture qui a un mauvais contact de terre électrique.
 

Humzor NexzDAS ND606

X100 PAD

Pour toute question, veuillez nous contacter à:

Email: Sales@AutoObdTool.fr
Skype: Autotool.fr
Whatsapp: +86 18205950686
Facebook: https://www.facebook.com/autotoolfr/

Méthode d'expédition et délai de livraison:

Entrepôt au Royaume-Uni: 7-10 jours ouvrables. Il y a des produits chauds dans l'entrepôt britannique. Expédier de l'entrepôt britannique n'est pas nécessaire pour payer les droits de douane.
Expédition DHL: 5-7 jours ouvrables. Parfois, il y a des droits de douane, nous allons donc déclarer un prix inférieur sur la facture. Si l'adresse est une région éloignée, vous devez payer le fret à distance ou nous l'enverrons par une autre méthode.
Yanwen Express: 7 à 10 jours ouvrables, généralement pas besoin de payer les droits de douane pour les pays européens et il n'y a pas de régions éloignées.

Tech Service

Part1.HOW TO SOLVE GM TECH II SECURITY ISSUES

/upload/service/18080273236008.jpg

Problem: I have a tech II with Saab v148.o card in it. I have tried from Globaltis(Cracked) and TIS 2000 (Hardware key) but cannot gain security access.
Tis2000 gives me the error “cannot connect with security server”
Globaltis just says “error” when trying to gain security access.
I know it is communicating with the tech ii, because during the security check the tech goes from the home screen to “downloading”.
I am using a laptop with a TRENDnet TU-S9 USB to Serial Converter running XP SP3. I have java version 6 update 12 running.
The only think I’ve noticed is the when starting globaltis it states “SAAB Automobile AB v146.00”. I have the 148 SAAB PCIAM card, do not know if that could be affecting it or not.

Customer solution from mhhauto forum:

Here in the forum two types of SAAB v148.000 PCMCIA was shared, one for Tech2 hand held and one cracked for Tech2 Win. In Tech2 hand he’ll only the one for its working. If its the right card uploaded in your tool card then go Security and do it, try Java v 6.26, its the best for GlobalTis or Java v7.0.
Do you have it or not installed the SAAB v148.000 PCMCIA installed and can you connect to your SAAB car? If not you can find this PCMCIA SAAB v148.000 for Tech2 hand held in the forum ( Not the one for Tech2win ) and use Card writer to flash you PCMCIA or MCE software, or use the advise of Mr. techamp (try to re-flash your Tech 2 PCIMA card with Globaltis so your hardware and software match. i believe version on globaltis is 146.00.) and use the SAAB GlobalTis to write your PCMCIA card, then go to your card and check if the diagnostic is possible. Then connect again the Tech2 with the computer ->power it up ->run the GlobalTis-> use Security, then you can do any SPS Programming in your car
Good luck
loading..

 How to rework GM Tech2 PCB to make Tech2 scan tool clone boot up for use.

– Problem
Tech II clone not boot up (not turn on)

– Reason
The issue usually results from the DC to DC converter
This converter is a common internal component for the device GM TECH II
originally these come equipped with the “Meanwell SKE10A-05VT” and “BTCPower 4BE-01T-02”
you cannot longer purchase these items because they are not being manufactured anymore
You actually can find the “Meanwell SKE10A-05” but missing the “VT” and also missing 1 pin for the soldering points.
BEWARE this model dc to dc converter WILL NOT WORK
It may help you power on your device, but the power button among other programming features won’t work.

– Solution worked!
To replace DC to DC converter can avoid unpleasant surprises.
REC10-1205S/H2/M has a 6 pin connections, “Meanwell SKE10A-05VT” and “BTCPower 4BE-01T-02” have a 5 pin connections, is it not a problem when you change the component.
So, sort this out.
This list is for a DC to DC converter with the following specifications:
Input: 9~18VDC
Output: 5VDC 2.0A

– GM Tech 2 PCB before the DC to DC converter replacement

tech2-after-dc-conventor-replacement-1
 
– Tech2 clone worked gain after the DC to DC converter replacement

tech2-before-dc-conventor-replacement
tech2-before-dc-conventor-replacement
 
– The important note: Tech2 not boot up when the car starts

So, how to fix a reboot Tech 2 when starting the car? The square dedicated native voltage Stabilizer, black spots, this is how it is better to feed on, immediately giving to drink block, then the main Board gently giving to drink lagged behind in her legs. By means of wooden toothpicks carefully remove the solder prepared under us new voltage regulator (mornsun VRB1205LD-15W DIP).

tech2-before-dc-conventor-replacement
 

Part 2:GM Tech2 clone C5 Corvette feedback 


Feedback 1:
I bought the Tech 2 (clone, works great) for my C5 (99) just for the Automated Bleed so I could completely flush the brake system particularly for the EBCM !!! Have since used the crap out of it, ECM/PCM re-learn, crank sensor re-learn etc !!!!
 
Also use it to exercise my ABS motor every 3 months.
 
Feedback 2:
C5 has the built in ability to pull vehicle specific DTC's right in the DIC and those can be exceptionally helful in diagnosing and correcting common C5 issues.
 
There are a number of functions in addition to diagnostic trouble shooting that can be accomplished with the Tech IIand another is the ability to program out unwanted features such as F45 or F55 RPO's ar program RPO's into a replacement BCM.
 
Do recognize that the tool have extremely limited ability to change settings in either the PCM or BCM. To accomplish change you need a programming tool such as HP Tuners or EFI Live and they can change only PCM settings. They're very easy to use,just follow the display,and look around till you get tired,,and try reading ''live data'' as much as you can,it speeds up the learning curve,,and try it on as many GM cars/trucks as you can too
 
Tech 2 installation Question and Issue:
Question:
when I try to connect it to my car, I get
this message:
no communications with vehicle
check diagnostic link connector
check ignition
I have my key in the on position but not running, cable connection appears to be correct.
 
Possible reasons:
Possible Reason 1:
Are you feeding a separate 12volt to the Tech 2 or are you only using the OBD2 cable ?
I feed the 12volt from the sigaretteholder into the end of the OBD cable .

tech2 power
 
The 120VAC input 12VDC output power supply that is supplied with the Tech2 should only be used when working offline. It can mess with the ground reference if it is powering the TECH2 while connecting to the vehicle.
When connecting to the vehicle the Tech2 can be powered from the DLC (OBDII connector), cigarette lighter power cable or the battery clip power cable.
 
Possible Reason 2:
If your battery gets a little low then the Tech2 will start having problems.
The Tech2 itself can be a bit of a drain. If your key is on then you have day time running lights and accessories being powered as well. It is better to have a battery charger connected and start with a full charge. Try the self check with the Tech2 not connected to the car's OBD2 port using the AC adapter.
 
Possible reason 4:
The parts has defect.
Suggestion: I’d be looking for parts to repair it before sending it back. I got mine for $200 shipped and wouldn’t like to know how much it would cost to ship it back from the US but assume it would be at least half of what I paid.
BTW, you can buy from obd2eshop.com shop (item NO. SP23-1) which are reliable.
 
GM TECH2 program out the GM Corvette F45
GM Tech2 clone scanner is tested ok to program out GM Corvette F45.

Steps:
  1. Hook up Tech II, turn car on, make sure module in the rear is plugged in. Do not unplug the rear module.
    2. Use Tech 2 to delete the F45 option (F55 does not appear on the menu screen, use F45).
    3. Save new configuration.
    4. Do not turn car off, do not remove Tech 2. Go to the module in the rear of the car, unplug the grey connector (the widest one), leave any other plug(s) in. [leave the other 1 (F45) or 2 (F55) plugged in]
    5. Turn off car, leave Tech 2 plugged in.
    6. Remove remaining plugs from module in the rear of car. [never plug them back in again, if you do the F45 turns on automatically]
    7. Turn car on to verify the “max speed 80 mph” is gone.
    8. Unplug GM Tech 2.
    9. Never plug the connectors back in.
Where to have one GM Tech2
Google Search is your friend !
http://www.autoobdtool.fr/wholesale/gm-tech2-gm-diagnostic-scanner-works-for-gm-saab-opel-suzuki-isuzu-holden-hot-sale.html
I bought mine from the same place. Had it in less than a week.
Took a picture of Tech2, pretty high quality of CANDI unit, cables, along with one of the 12 volt adapters. And the data disks .. as you can see the labels were not made with an INK JET printer …

gm tech full package
 

Part3.(Solved) Tech2 Tech2Win license expired or not exist

This is how to fix Tech2 Tech2Win license information “expired or not exist”, including how to send licence to Tech2win from GlobalTIS
The error message and the screenshot:
Tech2Win license information
E667481: Your license has expired or does not exist!
Please perform a software download or a security access to refresh your license.
Meanwhile vehicle communication and CANdi detection is disabled.

TECH2WIN-LICENSE-INFORMATION-E66748-ERROR

Which cable you using Probably with PassThru.
You must send permission (licence) from GlobalTIS to Tech2Win.
Digit after the lock (bottom part screen) show you how many days you have licence to use. If you using GlobalTIS v28-32 licence will be for 1 day (24hr), after expired licence you must send again.

Instruction: how to send licence to Tech2win from GlobalTIS:

(the example from AVDI)
Run GlobalTIS.
In GlobalTIS click on Security Access (Security).
In GlobalTIS, Security click on the button Start Download. This will run Security Access wizard.
When its main window is displayed click on the button Next.
When the activation finish you will see the following window with information: “Security Access Enabled Security Access type 3”
After a successful security access inTech2Win you can see an open lock on the right side of thestatus bar. Inside the bracket you see the number of days the license is valid.
When you startTech2Win again the security indicator is not displayed as long as no vehicle communication isbeing performed.
During the first communication with a vehicle the license will be checked and theindicator displays either an open or closed lock.
Tech2Win bin files:
http://www.autoobdtool.fr/wholesale/32mb-card-for-gm-tech2.html
Tech2 + Tech2Win bin files:
http://www.autoobdtool.fr/wholesale/gm-tech2-gm-diagnostic-scanner-with-32mb-card.html
Hope this helps

GM Tech2 clone Automated Bleed 2006 C6 Feedback

I just checked my Tech II clone against my 2006 C6. In the ABS section there is an “Automated Bleed” option. In the Radio section there is a “VIN Relearn” option. I’ve never actually used either one, but I bet they work.
The clones are literally running the same software as the Tech II, so they have all the same functions. There are a few caveats: the standard clone power supply will cause the unit to reset if you run the starter motor, apparently, though this can be fixed. Also, operating while tethered to a PC involves a bunch of licensing hacks and other nonsense. But you only need to do that if you want to flash the ECU firmware.
The Tech II lets you see (and individually reset) all the DTCs from all the modules. It also has a bunch of special functions and bidirectional capabilities.
It’s great as a standalone diagnostics tool but it isn’t intended to modify ECU parameters like tuning software does. This is a tool for fixing the car, not modifying it.

Part4:GM Tech2 (SP23-1) Test Results: Yes & No

GM Tech2 Yes:

GM trucks 1999 and 2013 climate control
H2 Hummer
2003 Chevy Silverado 2500 6.0l 4L80E
diagnose the scan bus, modules and ABS system to determine
2004 Chevy Tahoe LT.
2000 model Holden Jackaroo - isuzu trooper.
GM Chevrolet Corvette after 1996
Crankshaft position sensor relearn procedure
2006 Chevrolet Silverado (truck)
2011 Cadillac SRX yes for programming new or Reprogramming used Liftgate Control Module.
Saab 2003 93 Linear
2003 Chevy 2500HD Duramax w/Allison Trans
GM 99 gmc sierra.
Reprogram theft deterrent on 03 corvette
Diagnose GMC truck with 2008 Isuzu diesel engine c7500 7.8; reset code for the DPF: Confirmed.
2008 saab 9-7x 5.3
Program keys for an 03 Saab 9-3 (Ok for 2003 year, the software is 1998 - 2012)
CASE Re-Learn: confirmed
2000 Chevy Tahoe: tune the fan since these vehicle has a fan cluthch.
Gm light SUVS like the Escalade or Trailblazer: yes
Clear BCM DTC’s
Navigate To Vehicle Control Systems Menu
Select Module Setup
Select BCM Menu
Select BPP Sensor Calibration Procedure
Can test if injectors is good or bad, supports monitor the pressure: Yes
 
GM Tech2 No:

2008 Saturn Astra
Doesn't come with dongle crack
2004 Volvo V40: ABS and SRS control system
GM Tech 2 (SP23-1) hasn't recom rec10, it can't change for the updated dc to dc converter.
Can't support 1997 saab.

GM tech 2 error:

gm-tech2-stopped-in-tech-2-post-ver-6-2-02

Possible reason and solution:
Plugged the SD card into the wrong slot, try another one, it will work.
Q: Can GM Tech2 support the GM after 2007 year? Does it need to work with the other tools?
A: It depends on what car models, the software is not the same.
 
Q: 1996 Oldsmobile Aurora, click "Yes" to clear the DTC codes, but it failed.
A: Only after the car is repaired, can the DTC codes be erased.To be continued...
 
Achetez plus et économisez plus
Les clients ayant consulté cet article ont également consulté